Ráiteas ón gCathaoirleach

Athbhreithniú Trádála agus Airgeadais

Tar éis bliain láidir in 2022, chríochnaigh tréchur an Chalafoirt in 2023 ag 35.6m tona arb ionann é sin agus laghdú 1.1m tona (3.1%) ar an mbliain roimhe sin, rud a léiríonn go dlúth feidhmíocht an gheilleagair iomláin.

Léirigh an meath moilliú ginearálta ar ghníomhaíocht eacnamaíoch in Éirinn agus go hidirnáisiúnta araon, á thiomáint ag arduithe suntasacha ar bhoilsciú, rátaí úis níos airde agus éagobhsaíocht pholaitiúil mar gheall ar an gcogadh leanúnach san Úcráin agus an choimhlint in Iosrael agus Gaza ag druidim le deireadh na bliana. Tháinig laghdú 3.2% ar OTI in 2023 agus tháinig laghdú 4.8% ar onnmhairí Éireannacha, á dtiomáint go príomha ag an earnáil ilnáisiúnta. Níor tháinig fás ach 0.5% sa bhliain ar Éileamh Athraithe Intíre (EAI), baraiméadar níos iontaofa de ghníomhaíocht intíre, agus tháinig laghdú 0.4% ar an gceathrú deiridh.

Tar éis athrú suntasach ar an méid iar-Brexit ón Ríocht Aontaithe (RA) go seirbhísí Eorpacha, is cosúil go bhfuil patrúin trádála cobhsaithe. Ó sheasamh 65% in 2019, b’ionann méideanna na RA agus 57% in 2023. Tá tábhacht leanúnach ag baint leis an bhfíric sin go bhfuil méadú ag teacht ar an treocht atá ann anois maidir le Ró-Ró neamhthionlactha ón AE. In 2023, b’ionann Ró-Ró neamhthionlactha agus 74% de thoirteanna iomlána na Ró-Ró agus tá impleachtaí suntasacha aige seo i gcónaí ar úsáid talún ag an gCalafort as a dtiocfaidh pointí práinne toillte. Tá cainteanna ar siúl maidir le húsáid thailte an Stáit chun déileáil le méideanna méadaithe tar éis Brexit.

Táimid ag súil le filleadh ar an bhfás ar mhéideanna na gCalafort sa mheántéarma agus san fhadtéarma ar aon dul leis an bhfás atá tuartha ar OTI ag an mBanc Ceannais agus ag an Roinn Airgeadais.

Anailís Airgeadais

  • B’ionann láimhdeachas na bliana agus €101.4m, arb ionann é agus laghdú imeallach ar an líon ba airde riamh an bhliain roimhe sin de €101.5m.
  • B’ionann an brabús oibriúcháin agus €38.7m, rud a bhí €5.5m (12.5%) níos ísle ná an bhliain roimhe sin.
  • B’ionann TRÚDA (Tuilleamh roimh Mhíreanna Eisceachtúla, glanchostas airgeadais, cánachas, dímheas, amúchadh agus Lagú) agus €56.7m arb ionann é agus laghdú €2.6m (4.4%) ar 2022.
  • B’ionann an brabús don Bhliain Airgeadais agus €29.5m i gcomparáid le €41.3m in 2022 arb ionann é agus laghdú €11.8m (28.6%). Áiríodh in 2022 gnóthachan eisceachtúil de €10m a bhain le dáileadh a fháil faoin gComhaontú Forbartha le Rinn an Iarla Thoir.

Tá forléargas cuimsitheach ar an bhfeidhmíocht Trádála agus Airgeadais leagtha amach in Athbhreithniú an Phríomhfheidhmeannaigh agus i dTuarascáil na Stiúrthóirí.

Éachtaí 2023

Agus mé ag machnamh ar 2023 tá roinnt éachtaí sonracha ar mhaith liom a aibhsiú:

  • Osclaíodh Críochfort 4, críochfort lastais Ró-Ró nua-athfhorbartha sa Chalafort. Is cloch mhíle mhór é seo i seachadadh Thionscadal Athfhorbartha Abhantrach Alexandra (AAA) agus déanfaidh sé cumas lastais Chalafort Bhaile Átha Cliath a chosaint don todhchaí trí láimhseáil a dhéanamh ar níos mó ná an cúigiú cuid de na haonaid Ró-Ró ag an gCalafort.
  • Forbairt leanúnach ar Chalafort Intíre Bhaile Átha Cliath agus an dara ceadúnas oibriúcháin á dheonú tar éis infheistíocht €8 milliún ar an dara céim den fhorbairt. Tugann sé seo ár n-infheistíocht iomlán i gCalafort Intíre Bhaile Átha Cliath go €56m ag seachadadh toilleadh stórála ríthábhachtach amach ón gcéibh.
  • Deonú ceadúnais roinnte i gCríochfort 5 chuig Stena Line agus Seatruck Ferries tar éis do P&O imeacht ón gCalafort. Tacaíonn deonú ceadúnais chomhroinnte lenár gcuspóir acmhainn a mhéadú agus iomaíocht a fheabhsú nuair is féidir, laistigh de na srianta atá ar thailte an Chalafoirt faoi láthair.
  • Oscailt oifigiúil ár bhFostáisiún brící dearga athchóirithe ar chúinne Bhóthar an Phoirt Thoir agus Bhóthar Alexandra. Tá an foirgneamh athchóirithe agus athshamhlaithe go saineolach mar ionad léirmhínithe nua-aimseartha agus is cloch mhíle eile é maidir le comhtháthú an chalafoirt a bhaint amach, agus infheictheacht seanbhalla na cathrach á thabhairt do chuairteoirí.
  • Cuireadh tús le tógáil ar Ghlasbhealach Inbhear na Tulcha, bealach tiomnaithe 4km do rothaithe agus do choisithe feadh imlíne thuaidh an Chalafoirt. Tá na hoibreacha beagnach críochnaithe agus osclófar don phobal iad in 2024.

Ár sainordú a sheachadadh

Is é sainordú Chomhlacht Chalafort Átha Cliath faoi na hAchtanna Cuanta agus Beartas Náisiúnta na gCalafort an bonneagar Calafoirt a sholáthar a theastaíonn chun fás leanúnach na hÉireann ar thrádáil idirnáisiúnta a éascú i gcomhar le calafoirt náisiúnta eile.

Dhearbhaigh tuarascáil a coimisiúnaíodh le déanaí ó Chomhairleoirí Eacnamaíochta INDECON an comhghaol láidir idir feidhmíocht an gheilleagair náisiúnta agus an méid a théann trí Chalafort Bhaile Átha Cliath. Ag leanúint air seo, d’úsáid INDECON sonraí réamhaisnéise ón Roinn Airgeadais agus ón Eagraíocht um Chomhar agus Fhorbairt Eacnamaíochta (ECFE) chun rátaí fáis fadtéarmacha a thuar. Meaitseáladh na meastacháin sin ina dhiaidh sin le pleananna an Chalafoirt chun a acmhainn a mhéadú faoina chlár caipitil Máistirphlean 2040. Ba é an tátal sa tuarascáil neamhspleách ná dá bhféadfadh Port Bhaile Átha Cliath leanúint ar aghaidh ag seachadadh a phleananna um leathnú caipitil go bhféadfadh sé freastal ar an bhfás réamh-mheasta ar mhéideanna a éascódh fás eacnamaíoch náisiúnta leanúnach dá bharr. Aithnítear sa tuarascáil na neamhchinnteachtaí dosheachanta a bhaineann le haon réamhaisnéis eacnamaíoch agus éilimh. Mar sin féin, is eol dó freisin an baol féideartha a bhaineann le tearc-infheistíocht nó moill. Mar a dúradh ina chonclúid; “Ó thaobh Chalafort Átha Cliath de, tá sé tábhachtach pleanáil a dhéanamh do chás ardfháis ionas go mbeidh acmhainn ar fáil sula gcaithfear an t-éileamh a shásamh. Tá sé seo amhlaidh mar gheall ar na costais eacnamaíocha an-suntasacha a d’fhéadfadh teacht chun cinn mar gheall ar neamhábaltacht an Chalafoirt freastal ar éileamh custaiméirí.”

Is gá a lua freisin go dtógfaidh an leathnú acmhainne atá beartaithe faoi Mháistirphlean 2040 suas le 16 bliana le críochnú. Idir an dá linn, leanfaidh an Calafort ar aghaidh ag taithí pointí teannta toillte agus sroicheadh acmhainn meánach go 89% ar mhodhanna Lóló agus Ró-Ró araon in 2023. Leanann Calafort Bhaile Átha Cliath ag feidhmiú ar leibhéal an-ard éifeachtúlachta i gcomparáid le calafoirt Eorpacha eile agus beidh orainn leanúint ar aghaidh ag feabhsú má táimid chun fanacht chun tosaigh ar an éileamh. Tá sé ríthábhachtach agus práinneach freisin go scaoiltear ar ais go Calafort Bhaile Átha Cliath cuid mhór den 14.6 heicteár de thailte a leithdháileadh in 2019 chun freastal ar Brexit chun brú láithreach ar thoilleadh a mhaolú. D’éirigh sé seo níos tábhachtaí le himeacht ama de réir mar a tháinig athrú agus cobhsú ar na patrúin trádála iar-Brexit.

Beidh an Bord fós ag díriú ar a chinntiú go seachadtar go tráthúil acmhainn ríthábhachtach an Phoirt chun freastal ar an éileamh réamh-mheasta trí sheachadadh leanúnach chlár caipitil Máistirphlean 2040 agus trí bharrfheabhsú sócmhainní talún agus mara.

Forbairt Bonneagair Straitéisigh (SID) Tionscadail atá beartaithe faoin Máistirphlean

Chun fís iomlán an Mháistirphlean a sheachadadh, beidh orainn trí Thionscadal Forbartha Bonneagair Straitéisigh ar scála mór a chur i bhfeidhm. Dhíríomar go dtí seo ar an gcéad dá thionscadal seo – Tionscadal Athfhorbartha Abhantrach Alexandra agus Tionscadal MP2.

Tionscadal Athfhorbartha Abhantrach Alexandra (AAA)

Áirítear leis an tionscadal seo ballaí na cé atá ann cheana féin in Imchuach Alexandra a dhoimhniú agus a shíneadh, lamairne nua 270m ar fhad a sholáthar mar aon le dhá bheart nua Ró-Ró laistigh den imchuach istigh, inlíonadh na mBeartha 52/53 atá ann cheana féin, agus dreidireacht bhealach na Life cainéal go dtí doimhneacht 10m faoi bhun Datum Cairte. Tá na príomheilimintí innealtóireachta sibhialta deiridh den tionscadal, ballaí na cé nua ag Cé Alexandra Thiar, á dtógáil faoi láthair. Is mórsprioc sa tionscadal é oscailt na chéad chéime de Chríochfort 4, toisc go mbeidh toilleadh de 462,000 aonad Ró-Ró ag an gcríochfort lánchríochnaithe, ag freastal ar na bearta Ró-Ró a cruthaíodh mar chuid den Tionscadal ABR.

Tionscadal MP2

I mí Iúil 2020, dheonaigh an Bord Pleanála cead pleanála 15 bliana don Tionscadal MP2, an dara ceann de na trí SID a theastaíonn chun Máistirphlean 2040 a sheachadadh. Fuarthas na toilithe Imeall Trá agus Dumpála ar Muir a bhaineann leis an tionscadal in 2022. Ceadóidh na ceadanna seo dhá bheart a thógáil le fad iomlán de 545 méadar do longa coimeádáin LóLó agus dhá bheart le fad iomlán de 572 méadar do bháid farantóireachta Ró-Ró. Áireoidh an tionscadal athfhorbairt ar cheann de na lamairní ola atá ann cheana féin chun beart breise a sholáthar do longa coimeádáin de réir mar a laghdaítear an t-éileamh ar bhreoslaí iontaise mar fhreagra ar bheartais náisiúnta um athrú aeráide.

Cuirfear tús leis an gcéad phríomhchéim den Tionscadal MP2 in 2024, tógáil Beart 53 nua agus an leath thoir de Bheart 52 nua ag an taobh thoir den Chalafort Thuaidh. Tar éis an tionscadail seo cuirfear críoch leis an leath thiar de Bheart 52 nua, rud a cheadóidh inlíonadh abhantrach suntasach de c. 5.7 heicteár chun limistéar láimhseála lastais breise a chruthú. Beidh na Beartanna 52 agus 53 nua in ann na soithí Ró-Ró is mó in aicme suas le 240m ar fad a láimhseáil, agus beidh raonta nasc sraithe dúbailte acu, rud a mhéadóidh athléimneacht oibriúcháin an Chalafoirt. Tugadh faoi oibreacha cumasúcháin éagsúla, taobh na talún agus muirí araon, in 2022 agus 2023 chun tús a chur leis an gcéad phríomhchéim tionscadail seo in 2024.

Idir an Tionscadal ABR, atá á thógáil, agus an Tionscadal MP2, tá gach cead pleanála faighte ag Comhlacht Chalafort Átha Cliath anois do na móroibreacha forbartha atá beartaithe ar thaobh thuaidh an Chalafoirt faoi Mháistirphlean 2040, agus tá ár bhfócas aistrithe go dtí an plean do chur i bhfeidhm an tríú SID atá beartaithe faoin Máistirphlean – an tionscadal 3FM.

Tionscadal 3FM

I mí na Samhna 2021 sheol an Comhlacht an Tionscadal 3FM, an tríú tionscadal Máistirphlean agus an ceann deireanach a theastaíonn chun forbairt Chalafort Bhaile Átha Cliath a thabhairt chun críche agus é a thabhairt go dtí a lánacmhainneacht deiridh faoi 2040.

Soláthróidh Tionscadal 3FM c. 20% den acmhainn a theastaíonn faoi 2040 trí chríochfort nua LóLó le beart uisce domhain atá in ann soithí suas le 240m ar fad a láimhseáil, agus críochfort nua Ró-Ró atá in ann na soithí Ró-Ró is mó in aicme a láimhseáil. Is as Mór-Roinn na hEorpa go príomha a thiocfaidh na soithí seo, áit a seachadann soithí níos mó barainneacht agus éifeachtúlacht carbóin níos fearr. Seachadfar an Tionscadal ar an gcúigiú cuid de thailte Chalafort Bhaile Átha Cliath atá suite ar Leithinis an Phoill Bhig. Seachas gníomhaíochtaí reatha an Chalafoirt, tá an tiúchan is tábhachtaí d’áiseanna fóntais agus fuinnimh sa tír cheana féin ar an leithinis, lena n-áirítear dhá stáisiún cumhachta, ceann de na hoibreacha séarachais is mó san Eoraip, an loisceoir is mó in Éirinn, agus stóráil don Ghníomhaireacht Chúltaca Ola Náisiúnta.

Tá an Tionscadal 3FM ag an gcéim réamhphleanála agus tá sé beartaithe ag an Comhlacht iarratas pleanála a chur isteach chuig an mBord Pleanála i lár 2024. I ndiaidh an phróisis chomhairliúcháin tosaigh in 2021, d’éascaigh an Comhlacht an dara próiseas leathan comhairliúcháin in 2023, as ar tháinig tuilleadh coigeartuithe ar an tionscadal mar thoradh ar an aiseolas. Leanann an Comhlacht ag plé le páirtithe leasmhara ar ghnéithe éagsúla den tionscadal sula gcuirtear an t-iarratas pleanála isteach agus sula gcuirtear isteach é.

Tá seacht bpríomhghné sa tionscadal:

  1. Bóthar nua 2.2km ar a dtugtar Bealach Rochtana an Chalafoirt Theas (SPAR) chun limistéir an chalafoirt thuaidh agus theas a nascadh, ag tógáil Feithiclí Earraí Troma (HGVanna) ó Leithinis an Phoill Bhig den ghréasán bóithre poiblí reatha. Beidh sé suite díreach soir ó Dhroichead Tom Clarke agus lastuaidh den R131 agus cuimseoidh sé droichead nua 190m ar an Life, le cuid ardaithe 45m, agus freisin tarbhealach feadh bhruach theas na Life. Freastalóidh an bealach ar HGVanna, úsáideoirí taistil ghníomhaigh, seirbhísí solas gorm, agus úsáidí iompair phoiblí ag bogadh go dtí agus ón gCalafort Theas agus Leithinis an Phoill Bhig. Ceadóidh sé an Tionscadal 3FM a chumasú d’iarnród trí lasta a chasadh go tapa ar na bóithre ón gCalafort Theas, trasna na Life, chuig áiseanna idirmhódúla iarnróid i gcomharsanacht an Chalafoirt Thuaidh. Beidh nasc díreach ag an SPAR le Tollán Bhaile Átha Cliath trí chóras bóithre an Chalafoirt Thuaidh.
  2. Tógáil críochfort coimeádán nua os comhair Stáisiún Cumhachta an Phoill Bhig de chuid BSL, in ionad an Teirminéil MTL atá ann cheana féin gar do thimpeallán Bhóthar Sean Moore. Beidh an críochfort seo seirbhísithe ag clós coimeádán nua LóLó áit eile ar Leithinis an Phoill Bhig.
  3. Athfhorbairt ar an gcríochfort coimeádán MTL atá ann cheana féin chun críochfort nua lasta Ró-Ró a chruthú, a mbeidh seirbhís aige freisin ag clós allmhairithe lastais Ró-Ró in áit eile ar Leithinis an Phoill Bhig.
  4. Caschiorcal loinge 325-méadar ar trastomhas a chruthú os comhair Chuan Theach Pigeon.
  5. Soláthróidh campas Seoltóireachta agus Rámhaíochta 1.9 heicteár, ar a dtugtar an ‘Sráidbhaile Muirí’, do raon úsáideoirí, lena n-áirítear clubanna seoltóireachta agus rámhaíochta, Gasóga Mara, an Iontaobhas Mara, agus úinéirí bád áitiúil. Áireofar leis seo freisin, plaza poiblí, a sholáthróidh rochtain i bhfad níos fearr cois uisce ná mar atá ar fáil faoi láthair.
  6. Áiseanna Pobail Eile lena n-áirítear:
    • Páirc an Chalafoirt agus Móinéar Bláthanna Fiáine de 2.5 heicteár
    • uasghrádaíodh an Pháirc Chósta reatha de 1.6 heicteár
    • síneadh 1.1 heicteár ar Pháirc Dúlra an Bhaile Ghaelaigh
    • 4.6km de chosán taistil ghníomhach / féarbhealach do choisithe agus rothaithe
    • 2.6km de chosáin nua nó uasghrádaithe ar Leithinis an Phoill Bhig
    • rannchuidiú le huasghrádú an chosáin chósta atá ar an taobh ó dheas de Leithinis an Phoill Bhig.
    Tógfaidh an bealach taistil gníomhach/glasbhealaigh atá beartaithe coisithe ó Ché an Phoirt Thuaidh (in aice le Timpeallán an Phointe) go dtí Cuan Theach Pigeon i gcroílár Leithinis an Phoill Bhig. Ag Cé an Phoirt Thuaidh, nascfaidh sé seo dá réir sin, le bealach taistil gníomhach 1.4km na Life, Tulcha, a bhfuil sé beartaithe ag an Comhlacht tosú ar a thógáil in 2025. Nascfaidh an bealach 1.4km seo le Glasbhealach Inbhear na Tulchann 4km atá á thógáil ag an Comhlacht faoi láthair.
  7. Suíomh 0.5 heicteár a sholáthar chun freastal ar scéim téimh ceantair na Cathrach arna chumhachtú ag gléasra dramhaíola go fuinneamh Covanta.
  8. Acmhainn Chalafoirt tar éis 2040 agus Athbhreithniú ar Bheartas Náisiúnta na gCalafort

    In 2020 chuir an Comhlacht tús le plé ar an gcaoi le toilleadh dóthanach Calafoirt a chinntiú do riachtanais na hÉireann tar éis 2040, le tagairt ar leith don chósta thoir. Chun an díospóireacht a éascú ag an am, d’fhoilsigh an Comhlacht sraith de sheacht bpáipéar in 2020 mar chuid den Chomhphlé Iarphlé ar Chalafort Átha Cliath 2040 chun a chinntiú go mbeidh comhairliúchán luath agus cuimsitheach againn ar an tsaincheist thábhachtach náisiúnta seo. Tá an-dúshlán ag baint le pleanáil fhadtéarmach an bhonneagair mhóir. Cé go bhfuil an t-éileamh fadtéarmach ar thrádáil mhuirí a thuar neamhchruinn, is gá pleananna leordhóthanacha a fhorbairt chun an riosca nach féidir ceanglais eacnamaíocha a chomhlíonadh in am trátha. Méadaítear an dúshlán a thuilleadh mar gheall ar an ngá atá ann freastal ar fhorbairt mhórscála ar ár n-earnáil fuinnimh amach ón gcósta chun ár spriocanna aeráide a bhaint amach.

    Is féidir acmhainn bhreise calafoirt a bhaint amach trí na calafoirt atá ann cheana féin a leathnú nó trí fhorbairt úrnua nua nó trí mheascán den dá cheann. Cibé bealach, caithfidh forbairt den sórt sin dul i ngleic le timpeallacht phleanála chasta agus dhúshlánach a thógann cuid mhór ama agus infheistíochta – go háirithe má bhíonn tionchar ag forbairtí calafoirt atá beartaithe ar láithreáin Natura 2000. Ina theannta sin, tá forbairt an chalafoirt costasach, agus teastaíonn caipiteal ar scála mór do struchtúir an Chalafoirt agus don bhonneagar riachtanach iompair agus cumasúcháin araon.

    Ar an ábhar sin, fáiltímid roimh an athbhreithniú ar bheartas náisiúnta na gcalafort atá ar siúl faoi láthair, agus an deis a thugann an t-athbhreithniú seo chun treoir straitéiseach a sholáthar tar éis Máistirphlean 2040 agus tionscnaimh reatha eile calafoirt. Bhí áthas orainn aighneacht a dhéanamh don Pháipéar Saincheisteanna maidir leis an Athbhreithniú ar Bheartas Náisiúnta na gCalafort 2013.

    Doiciméad beartais tábhachtach a bheidh anseo a dhéanfaidh múnlú ar chur chuige na hÉireann maidir le forbairt bhonneagar calafoirt sna blianta atá le teacht, agus muid ag tabhairt aghaidh ar an tasc dúshlánach, maidir le haghaidh a thabhairt ar an gcaoi a ndéileálaimid leis an acmhainn riachtanach a sheachadadh chun trádáil idirnáisiúnta a éascú, agus ár ngealltanais faoin Acht Ghníomhú ar son na hAeráide agus Forbairt Ísealcharbóin (Leasú), 2021, á chomhlíonadh ag an am céanna.

    Chuireamar béim ar roinnt príomhcheisteanna atá roimh chalafoirt uile na hÉireann agus go háirithe Calafort Átha Cliath. Ar cheann acu sin bhí an tábhacht a bhaineann le cinneadh tráthúil a fháil ar ár n-iarratas pleanála 3FM chun an t-am riachtanach a cheadú chun an acmhainn riachtanach a thógáil chun ligean dúinn riachtanais acmhainne Calafoirt fadtéarmach gheilleagar na hÉireann a chomhlíonadh.

Tailte an Stáit i ndiaidh Brexit

Leanann rialuithe teorann ag Seirbhísí Stáit ag feidhmiú go héifeachtúil sa mhéid is go bhfuil an Comhlacht ag lorg aischur ar a laghad leath de na 14.6 heicteár de thailte an Chalafoirt a tugadh ar aghaidh chun oibríochtaí iniúchta teorann an Chustaim agus na Roinne Talmhaíochta a éascú. Dúshlán ríthábhachtach é sin le sárú má táimid chun na pointí fáiscthe a mhaolú atá ag teacht chun cinn cheana.

Chun an dúshlán seo a chur i gcomhthéacs, is ionann an 14.6 heicteár talún a leithdháileadh ar Sheirbhísí Stáit sa tréimhse roimh Brexit agus thart ar 300,000 aonad Ró-Ró nó 7m tona comhlán in aghaidh na bliana i dtéarmaí acmhainne Calafoirt. Is ionann é seo agus 19% dár dtréchur reatha. Is é ár dtuairim go bhfuil sé in am anois úsáid talún agus próisis a athmheasúnú chun riachtanas na seirbhísí stáit a chothromú le riachtanais phráinneacha Chalafort Átha Cliath maidir le hacmhainn agus oibreoirí críochfoirt agus tarlóirí le haghaidh éifeachtúlachta.

San fhadtéarma, ní mór dúinn an bonneagar rialaithe teorann go léir a chomhdhlúthú in aon limistéar amháin – ar an gcúinne thiar thuaidh den Chalafort is dócha agus leanfaimid ag plé le hOifig na nOibreacha Poiblí agus Seirbhísí Stáit leis an gcuspóir seo a chur san áireamh.

Conclúid

Ba mhaith liom buíochas a ghabháil lenár bPríomhoifigeach Feidhmiúcháin (POF), Barry O Connell, a fhoireann bhainistíochta agus foireann uile Comhlacht Chalafort Átha Cliath as a dtiomantas leanúnach. Lean an fhoireann ar aghaidh ag seachadadh príomhchuspóirí Mháistirphlean 2040 agus ag an am céanna ag bainistiú tionchair an bhoilscithe, go háirithe boilsciú tógála, ag bainistiú ár líne ioncaim, ag luasghéarú forbairt theicneolaíoch ar oibríochtaí Calafoirt agus ag cinntiú comhtháthú éifeachtach an bheartais aeráide isteach inár bpleanáil chun cinn. Leanann an fhoireann cheannaireachta ag neartú agus rinneadh roinnt príomhcheapachán i rith na bliana. Táim spreagtha freisin ag an leibhéal rannpháirtíochta cuiditheach a threoraigh an fhoireann lenár bpáirtithe leasmhara go léir, go náisiúnta agus go háitiúil.

Ba mhaith liom buíochas a ghabháil le mo chomhghleacaithe ar an mBord as a gcuid oibre le bliain anuas. Leagadh béim in 2023 ar an tábhacht a bhaineann le Bord éifeachtach a bhfuil taithí aige nó aici, a chinnteoidh rialachas corparáideach láidir ar fud na heagraíochta. Táim ag tnúth le leanúint ag obair leo sa bhliain amach romhainn agus muid ag leanúint ar aghaidh ag comhlíonadh ár ról spreagúil mar mhaoirseacht ar cheann de na sócmhainní bonneagair is tábhachtaí sa Stát.

Ba mhaith liom freisin buíochas a ghabháil lenár gcustaiméirí agus páirtithe leasmhara go léir as a dtacaíocht leanúnach agus muid ag obair chun ár gclár infheistíochta fadtéarmach a sheachadadh agus oibríochtaí laethúla á leanúint againn laistigh den Chalafort.

Ba mhaith liom buíochas a ghabháil leis an Aire agus leis an bhfoireann dhíograiseach sa Roinn Iompair as a dtacaíocht agus rannpháirteachas gníomhach linn i rith 2023.

Agus muid ag tnúth le 2024, tá an bord muiníneach go dtógfaidh an fhoireann feidhmiúcháin ar staid láidir airgeadais agus ar fheidhmíocht oibriúcháin an Chomhlachta chun leanúint ar aghaidh ag seachadadh ár gcuspóirí straitéiseacha go léir.

Jerry Grant, Cathaoirleach

28 Márta 2024